torsdag 19 januari 2012

Iittala och Nyponros.

Alldeles nyss var jag och handlade lite mat på Daglivs. På vägen dit kikade jag, som alltid, in på Myrorna. (Jag är hopplös, jag vet.) Dessa två ljuslyktor, "Kivi" från Iittala, kändes nydiskade och hade säkerligen alldeles precis ställts upp på hyllan. Jag har ett stort gäng blågröna sådana här sedan tidigare, men några i klarglas har jag aldrig haft. Behöver jag säga att de fick följa med hem? :)

35 kronor styck kostade dem.

De passade alldeles utmärkt på vårt lilla brickbord som vi har bredvid soffan. Se så fint!


Dessutom hittade jag en söt liten assiett. Har aldrig sett denna dekor förut. Tänker mig att den kan vara trevlig att ha lite kakor eller så på kanske. Eller lite vindruvor... Gör ni också så när ni står och pillar på något något ni egentligen inte behöver? Liksom skapar små visioner om vad man kan ha just denna söta assiett/vas/fat/kanna/etc. till? :)


När jag vände på assietten såg jag att den var tillverkad av Rörstrand. Det fick helt enkelt avgöra saken. 15 kronor tyckte jag att den var värd.


Det var dagens loppisfynd det!

1 kommentar:

  1. Ja det är ju svårt att strunta gå in när man i princip går förbi. Visst var det stadsmissionen på hantverkargatan jag menade i min förra kommentar. Trevligt att hitta ittalas ljusstakar förresten.

    SvaraRadera