fredag 27 januari 2012

Det blev fynd idag med!

Man kan inte annat än älska Myrornas omsättning på prylar! Dessa två fina föremål fanns då rakt inte där igår eftermiddag. Och nu finns de inte heller där, utan hemma hos mig! :)

Det första fyndet är denna radio, Philips Radiorecorder. Oh, how I love it! Den är i toppskick och fungerar utmärkt! 50 kronor fick jag ge för den. Hade gladeligen lagt det tredubbla, så mycket tycker jag om den! Vi har letat länge efter en gammal fin radio och just denna passar himla bra hemma hos oss.


Såhär ser den ut när man har handtaget uppfällt:



Det andra fyndet är ytterligare en Kvartett-bricka från Gustavsberg, formgiven av Stig Lindberg någon gång mellan 50- och 60-talet. Denna är 20 x 30 cm, d.v.s. något större än den jag köpte i helgen. 25 pix! 




I morgon ska jag åka ner till söderort och hälsa på mina föräldrar och då naturligtvis även passa på att loppa lite! :) Nu lägger jag ifrån mig datorn för ikväll! Önskar er en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar